31 Ağustos 2009 Pazartesi

Google Servisleri ve SEO -1-

Türkiye’deki internet kullanıcılarının sayısı 16 yıldan beri, yani internet ile Türk halkının tanışmasından günümüze kadar olan zamanda, inanılmaz bir artış göstermiştir. Şirketler ve kişisel markalar da, artık internetin ciddi bir pazar olduğunun farkındalar. Bu yönden internetin ticari bir pazar ve pazarlama alanı olarak algılanmasından daha doğal bir şey olamaz.
İnternet kullanıcılarına ulaşırken hedef kitlenize ulaşmak artık çok daha kolay, çünkü genel olarak baktığımızda aslında onlar kendileri size geliyorlar, ya da ulaşmak için bir çaba sarfetmiş oluyorlar. Bir de mesaj verdiğiniz kitlenin profilini görebiliyorsunuz, en ince detaylarına kadar raporlanıp elinize ulaşabiliyor, günümüz teknolojisi sayesinde artık bir çok bu tür güzel imkandan faydalanabiliyoruz.
Peki bu internet kullanımın artımı, online ticaret pazarından pay almak isteyen şirketlerin ya da kuruluşların da artışını beraberinde getirdiğini düşünürsek, nasıl mümkün olacak bu kadar rakip arasından sıyrılabilmek? Özellikle de rekabetin ve marka sadakatinin çok zor olduğu bir sektörde yer aldığımızı düşünürsek ki hemen aklıma turizm sektörü gelir, rakiplerden sıyrılarak mümkün olduğunca çok internet kullanıcısına ulaşmayı hedefleyeceğizdir.

SEO( Arama Motoru Optimizasyonu) neden var ve konumuzla ne ilgisi var kısmına gelirsek? Bildiğiniz gibi arama motorları bizim istediğimiz her şeyi ulaşılabilir kılabildiği için bu kadar önemli ve değerli bizler için. Ve bir sitenin ya da sizin sitenizin ulaşılabilirliği nasıl mümkün olabilir, tabiki arama motoruyla. Bu da şu demek, size ulaşmaya çalışan kişiler, aradığı şeyi en iyi ifade eden sözcüklerle(KeyWords)arama yaptıklarında, arama motoru sonuçları sıralamasında karşılarına gelen websitelerini, sorgularına cevap olarak tercih ediyorlar. Özellikle de ilk sıralarda yer alanları. Listelenmiş bu sonuçlardan ilk sıradakiler arasında yer almak, ticari markalar için en önemli unsur olacaktır. SEO da işte, web sitelerinin arama motorlarının kriterlerine uygun hale getirilmesine ve arama motorlarının sonuçlarında üst sıralarda çıkabilmek için web sitelerinin optimize edilmesi anlamına geldiği için. Benim burada paylaşacağım şey Google bazlı SEO teknikleri olacak.

“Neden Google?” kısmında, kendisinin arama motoru piyasasında pazarın yüzde 67sine sahip olması ve en çok ziyaret edilen 1 numaralı site olması, spesifik olarak ele alınmasını gerektiriyor.
Google arama motorunun bu başarısı kullandığı yazılım ve donanım teknolojisiyle ilgilidir, bunu şöyle açıklayabiliriz; diğer arama motorlarına kıyasla, aramanın daha başarılı ve süratli olması “arama algoritması”nın etkinliği ve bir birlerine bağlı birçok kişisel bilgisayarın oluşturduğu çok süratli arama motoruna bağlıdır. Bu yazılım, web sayfalarını derecelendiren PageRankTM’e ve ağ üzerinde çalıştırılması sistemine dayanmaktadır. PageRank sistemi sürekli olarak Google yazılımcıları tarafından geliştirilmekte ve webde aramanın temel unsuru olmaktadır. Bunun yanında Google karmaşık yazı-uydurma tekniklerini de kullanarak aramadaki sonuçların önemli ve ilgili olmasını sağlar. Bu da Google’ın karmaşık ve otomatik arama metodlarının dıştan değiştirilmesini oldukça zorlaştırmaktadır, ve böylece Google'ın yüksek kaliteli websitelerini bulmada basit ve adil bir yöntem kullandığını söyleyebiliriz.


PageRank(PR) Nedir?
PageRank, Google'un bir sayfanın değerini belirtmek için 0 ile 10 arasında verdiği bir rakamdır. Google bir sayfanın değerini ölçmek için diğer arama motorları gibi sadece Link Popülerliği'ni dikkate almıyor. Bunun yanında Link veren sayfanın PageRank (PR) değerini de hesaba katıyor.
PageRank değeri, Google için uzun bir süre arama sonuç sayfalarında önemli bir kriter olarak alınmıştır. Bu durumda iyi bir PageRank değeri, sayfanızın Arama Sonucunda ilk sayfada yer almanızı sağlıyordu. Ancak bu sistemin kötüye kullanımı ve manipülasyonlar nedeniyle Google bu kritere verdiği önemi azalttı.
Ama yine de yüksek bir PageRank değerine sahipseniz Google'un Örümcekleri (Spider - Crawler) ve Googlebot tarafından öncelikli olarak sayfanız sıkça ziyaret edilir. Örneğin PageRank 'ı 6+ olan bir site Googlebot un her gün sitesini gezeceğini hesaba katmalı.
Bu da size, Google’a karşı ters bir hareketiniz olmadığında, güncellenen bilgiler ve içerikler, ya da backlink miktarındaki ve ziyaret sayısındaki artış adına önemli bir avantaj sağlayacaktır.

Ayrıca www.benim-domainim.com ile sitenize gelen linklerin bir kısmını görebilirsiniz.

SEO ile nasıl bir ilişkimiz olacak?

Arama Motoru Optimizasyonu ile sitenizde yapacağınız değişiklikler sonucu hedeflenen şey, Google’a kendinizi sevdirmeniz ve bu arama motoruyla dost olmaktır. Öncelikle kendinizi bu arama motoruyla tanıştırdıktan sonra, ( http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl )
kayıt sonrası kayıt edilen sayfa ve takip eden sayfalarda bulunan içeriği okuyup indeksleyebilmek için sitenizi baştan sonra gezecek arkadaşlar ile ziyarete gelecek sizi. Bu arkadaşlar robot, spider, crawler olarak da isimlendirilirler. Web sitenizin metinlerini okumak ve bunları sıralama algoritması vasıtası ile değerlendirip, indeksleyip veritabanlarına işlemek için arama motorunun bu arkadaşlara ihtiyacı var. Ve de ilerleyen zamanlarda aynı arkadaşlar
sayfadaki linkleri takip ederek, aynı işlemi sürdürmeye, kapınızı aşındırmaya devam edeceklerdir.
Spider / Crawler dediğimiz arkadaşları sadece sayfanın metin kısmı ile besleyebilirsiniz. Ne yazık ki resimler (Image), Java Appletler, imagemap linkleri ve metinleri, flashlar ve frameler onlar tarafindan algılanamaz ve okunamaz. Frameli sayfalarda bulunan linklerin de çogu bu nedenle takip edilemez. Daha önce gittiğim Google Türkiye Konferansında, özellikle flash ya da java destekli site girişlerinin örümcekler tarafından okunurken, içeriksiz olarak algılanmasına sebep olabildiğini söylenmişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder