31 Ağustos 2009 Pazartesi

Google Servisleri ve SEO -2-

Google Servisleri’ni SEO teknikleri için en verimli nasıl kullanırız peki?

Google Adwords

Google Adwords, reklam yayınlama aracıdır. Reklamlar Google arama sonuçlarında ve AOL, blogger gibi arama ve içerik sitelerinde görüntülenir. Google çok geniş ağ kitlesine sahip olmasından dolayı bu reklamlar büyük bir ilgi görmektedir
Google Adwords de bir reklam oluşturursunuz ve bu reklam için belirli bir anahtar kelime seçip her tık için ödemek istediğiniz tutarı belirlersiniz. Potansiyel müşteri dediğimiz kişiler reklama her tıkladığında ödeme yaparsınız.

Google Adwords sayesinde sizin de belirli bir hitiniz ve belirli bir kazancınız olur. Web sitenizin hiti ve değeri artar, ancak bu kalıcı bir çözüm değildir. Google Adwords reklamı oluşturduğunuzda, uygun içerik yerleşimi ve anahtar kelimelerinizin içerikle karşılaştırılmasına izin verebilirler.

Google Adsense
Adsense içerik ile ilgili reklamlar çıkarmaya dayanır. Reklam verenlerin çok tıklanmak için değil, alakalı reklamlara tıklanması amacıyla reklam vermesine dayanır. Google kullanıcılarına verdiği değer ile sadece gelen “tık”ların fazla olmasını isteseydi, aranan içerik ya da başlığa göre bu reklamlar değişmezdi. Ama Adsense kullanmaktaki amaç, sizin gerçekten üzerine eğildiğiniz bir ürün, hizmet ya da destek noktası anlamında profesyonel bir iş ya da hizmet sağlayacağınızı bu kişilere yani ziyaretçilerinize vaad etmekten geçer. Önemli olan konu “tık” almadan çok Reklamverenlerin reklam verdiği konuları yayınlamak veya bu konular hakkında siteler açmaktır. Eğer amacınız doğru kitleyi yönlendirmekse adsense kullanmalısınız. Strateji olarak hedefiniz elinizde varolan potansiyeli paraya çevirmek olmalıdır.

Adsense SEO açısından baktığımızda, şuan da hali hazırda Google yazılım mühendislerinin üzerine eğildikleri konu Adsense ve PageRank ilşkisi yaratmak. Pagerank’ı yüksek siteler, adsense pazarından daha büyük bir kazanç sağlayacaklar. PageRank değeri yüksek bir site, değer ve kalite olarak kendini kanıtlamış bir sitedir, zaten link alması en önemli faktördür, zira insanlar kötü bir siteye link vermek istemezler. Reklam verenler haklı olarak reklamlarının kaliteli sitelerde çıkmasını ister. Google içinde kalite ölçüsü Pagerank olduğuna göre, reklam veren firmaların kaliteli site isteklerine pagerankı yüksek siteler daha çok yanıt vermektedir. Reklam verenler benim reklamlarımı pagerankı 0(sıfır) olan sitelerde gösterme Google diyor.

Google Analytics
Google Analytics servisinin amacı sitenize trafiğin çoğunu çekmenizi ve daha fazla ziyaretçiyi müşteriye çevirmenize yardımcı olmaktır.

Sitenizin,

· Ziyaretler

· Sayfa Görüntüleme Sayısı

· Sayfa/Ziyaret

· Hemen Çıkma Oranı

· Sitede Geçirilen Ortalama Süre

· Yeni Ziyaret Yüzdesi

gibi bilgilerini ölçümleyerek, istatistiklerini raporlanmış halde size sunan bu servis; site tasarımında bilgiye dayalı geliştirmeler yapmanıza, ve hedeflenmiş bir trafik elde etmenize ve elbette dönüşümlerinizi ve karınızı artırmayı vaad ediyor. Hangi çevrimiçi pazarlama faaliyetlerinin etkin olduğu hakkında bilgi edinmek ve ziyaretçilerin sitenizle nasıl etkileşime girdiğini görmek için, Google Analytics bir numaralı yardımcınızdır. Üstelik bu servis de tamamen ücretsiz olarak sunuluyor.

Google Alerts
Bu servis seçmiş olduğunuz bir konuya da belirli kelimeler hakkında, dünyadaki bilgi servislerini, blogları, haber sitelerini, web sayfalarını ve benzeri kaynakları inceler. Bunlar arasından en ilgilileri eşleştirerek, tarama sonucunda sizin kriterlerinize göre size mail olarak bildirir. Google Alerts’de filtre yöntemi sayesinde aranan bilgiler daha netleştirilebilir ve fazladan alakasız sonuçlara ulaşılması engellenir.

Özellikle markanız, URL adınız, ya da sizi ifade eden anahtar kelimeleri, bu servis sayesinde taratabilir ve gelişmeler yakından takip edebilir. Gerektiği zaman hızlıca müdahalede bulunabilirsiniz.

Google Maps
Google arama motorunun listelenen sonuçlarında yukarlarda yer almak, ya da daha da önemlisi farkedilmek, kalite olarak bir ayrıcalık sağlamanın en güzel ve kolay yolu, Google Maps servisinden yararlanmaktır. Böylece, yerine göre ve arama şekillerine göre sitenize daha fazla hit alabilirsiniz.


Google Trends Lab

Bu servis sayesinde genel olarak Google da aranan kelimelerin arama sıklığını görebilirsiniz. Çizgi şeklindeki grafiklerle hangi kelimenin, belki de sizi ilgilendiren anahtar kelimelerin istediğiniz zaman aralığındaki kaç kere arandığına ulaşabilirsiniz.

Google Toolbar
Google arama motorunun bilgisayarınızda kullanabileceğiniz, bir browser eklentisi arama aracı olan Google Toolbar çok işinize yarayacaktır. Google Toolbar 'da bulunan arama kutucuğuna yazacağınız kelimeler direkt olarak Google 'da aratılır. Böylece internette gezinirken istediğiniz anda arama yapabilirsiniz. Ama bu zaten bildiğimiz bir şey, bunun yanında Toolbar ‘ın en önemli özelliği de bir sitede gezinirken, aynı zamanda o sitenin PageRank değerini de görebilirsiniz.

http://www.google.com/toolbar : Internet Explorer için Resmi Google Toolbar
http://www.prgooglebar.org : Mozilla / Firefox için Pagerank bilgisi de veren geliştirilmiş Google Toolbar

1 yorum: